רשיון לאופנוע

רישיון לאופנוע

אז איפה מוציאים רישיון?

כל נהג הרוצה לנסוע בכבישי ישראל על דו גלגלי חייב ראשית להוציא רישיון לאופנוע – לפי החוק הישראלי ניתן לעשות זאת על כמה סוגי אופנועים:

  • רישיון נהיגה A1 מאפשר לנהוג אופנוע עד הספק של 33 כוחות סוס (400 סמ"ק) ורק מעל גיל 18,
  • רישיון נהיגה A2 מאפשר לנהוג על קטנוע עם הספק עד 14 כוחות סוס (125 סמ"ק) ואפשר להתחיל ללמוד כבר בגיל 15.5 ולגשת לטסט בגיל 16.
  • רישיון נהיגה A3 מאפשר לנהוג על אופנועים ללא הגבלת סמ"ק ורק מעל גיל 21 ולאחר החזקת רישיון A1 במשך שנה אחת לפחות.
  • כיום בארץ קיימים בתי ספר רבים המאפשרים לנהגים להוציא רישיון לאופנוע מכל סוג מומלץ לעשות סקר שוק ולהשוות מחירים.

 

כמה עולה רישיון לאופנוע?

המחיר משתנה מבית ספר לבית ספר. הממוצע עומד על כ- 60 שקל לשעה עבור קטנוע 125 סמ"ק, כ- 70 שקל לשעה עבור אופנוע 500 סמ"ק וכ- 90 שקל לאופנוע מעל 500 סמ"ק. במרבית בתי הספר תלמדו על אופנועים כמו קוואסאקי ER5 או סוזוקי GS 500 – אופנועים עד 500 סמ"ק. שני הסוגים הללו הם אופנועים נפוצים ובעלי תכונות בסיסיות והתנהגות כביש סלחנית. וכן, כן ניתן ללמוד נהיגה על אופנוע כבד.

כמה שיעורים צריך בכדי להוציא רשיון?

לפני שרצים להוציא רשיון ולהתחיל ללמוד נהיגה כל תלמיד חייב להנפיק לעצמו כרטיס תלמיד. את הכרטיס ניתן להנפיק בתחנות השונות של משרד הרישוי. לאחר מכן יש לגשת לבדיקת ראיה אצל אופטומטריסט מורשה של משרד התחבורה. כמו כן, יש לעבור בדיקה רפואית מקיפה וכמובן לעבור אותה בהצלחה. רק אז אפשר לגשת לשיעורי הנהיגה על אופנוע. מינימום השיעורים שחייב לקחת המתלמד עומד כיום על 15 ,בטרם הוא יוכל לגשת למבחן המעשי. לבעלי רישיון נהיגה נדרש מינימום של 8 שיעורים.

הוצאת רישיון לאופנוע

רוצים להגיע לעבודה במינימום זמן, תוך שאתם חוסכים פקקים ומפלסים את דרכיכם בין המכוניות בקלות ובקלילות? מה דעתכם על רשיון לאופנוע? למעשה מדובר בחלומו של כל גבר אם כי בשנים האחרונות גם נשים מאוד אוהבת את הרעיון של בריזה על הפנים, אדרנלין בעורקים וחיסכון עצום בזמן. כדי שחלומכם יתממש, מלבד רכישת האופנוע הנכם חייבים להוציא רישיון על אופנוע, ללא קשר לרישיון רכב רגיל. בשביל זה צריך קודם כל להחליט איזה קטנוע תרצו לקנות ולפי זה תקבלו את הרישיון המתאים.

סרטון המלצה – רשת בתי-הספר לנהיגה איציק אברהם

 

סרטון המלצה אמנון אופנועים

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה